בזכות הווטסאפ • פתרון שיאפשר מענה טלפוני הלכתי בשבת?

    חיים הלר ואיתמר זינגר | תמונת אילוסטרציה 1 Comment on בזכות הווטסאפ • פתרון שיאפשר מענה טלפוני הלכתי בשבת?
    21:52
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on עיר המקלט של גלנט? הפרשן הפוליטי הוותיק מעריך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה נחנך מוקד ה.ר.ב – מענה הלכתי רפואי בינלאומי ולרגל הקמת המוקד החדש התארח בקבוצת מרכז התקשורת הרב ישראל פנחס טירנואר יו"ר המוקד ה.ר.ב וסיפר על הפעילות והדילמות.

     לדבריו "המוקד זמין 24 שעות לכל שאלה רפואית קלה כחמורה, בראש עומד הגרמ"ש קליין שליט"א וצוות רבנים זמין כל העת כל אחד בתחומו. המוקד בא לענות על צורך קריטי, מענה מיידי ומוסמך לכל שאלה רפואית הלכתית, ולשם כך אף בחרנו מספר קליט גם במייל עונים תמיד לכל אחד בכל מקרה שלא יבוא. צוות הרבנים הם הרב יוסף הופנר רב מעייני הישועה, הרב אליהו דרייפוס, הרב משה זנדר רב בת"א ועוד. וכמובן הגרמ"ש קליין תלמידו הגדול של הרב וואזנר זצ"ל. בנשיאות שלנו עומד הגר"י זילברשטיין ועוד". טירנואר גילה כי " בימים הקרובים אף יצטרף אלינו אחד הרבנים הספרדים הגדולים ביותר".

    למוקד מגיעים שאלות משאלות שונות. "החל מנטילת ריטלין בשבת, חציצה בסימון שעושים לטיפול כימותרפי, יחוד עם הרופא, ועד ניתוח ותרומת איברים".

    יו"ר המוקד הרב ישראל פנחס טירנואר סיפר כי המוקד הוקם על ידו  "בעקבות מקרה משפחתי מצער, אחרי כמה שעות בבית חולים, שהרופא צועק עליך ואינך מוצא רב שיענה, ולא מצליח להיכנס לגדולי הדור, קיבלתי על עצמי שאף אחד לא יהיה במצבי".

    אחד מחברי הקבוצה הקשה איך נוהגים במוקד בנוגע לנושאים הלכתיים השנויים במחלוקת, כנושא הפוריות שנחלקו בו הרבוואזנר עם הרב אוירבך והרב פיינשטין, האם נותנים לשואל את כל האופציות", הקשה.

    "התשובות ניתנות בתחום זהעל ידי הרב יעקב אייכלר רב בוני עולם ופוסק עולמי בתחום, שהוא מומחה לכל החוגים העדות, כמובן ע"פ הנחיות הרב קליין" עונה הרב טירנואר.

    בנוגע למענה טלפוני בשבת השיב הרב טירנואר "אין לנו היתר. אבל אחרי שהצוות שלנו דובר גם אידיש ואנגלית, אולי באמת כדאי לצרף גוי והוא יעביר את השאלות לרב. הרעיון באמת טוב, אעביר זאת להכרעת הרבנים" מבטיח.



    1 תגובות

    מיין תגובות